Black Friday komt eraan! Wilt u opvallen met uw bedrijf door gebruik te maken van promotieartikelen? In onze blog delen wij tips voor het kiezen van een promotieartikel dat indruk maakt!
Black Friday komt eraan! Wilt u opvallen met uw bedrijf door gebruik te maken van promotieartikelen? In onze blog delen wij tips voor het kiezen van een promotieartikel dat indruk maakt!
Black Friday is hét moment om uw bedrijf in de schijnwerpers te zetten en uw klanten te verrassen met een speciaal gebaar. Promotieartikelen zijn daarvoor de perfecte oplossing. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw promotieartikel opvalt tussen al die andere aanbiedingen en acties? In deze blog geven we u een aantal tips om met uw promotieartikel de aandacht te trekken tijdens Black Friday.
Tip 1: Zorg voor een opvallende boodschap
Een goede manier om op te vallen tussen alle andere aanbiedingen tijdens Black Friday is met een opvallende en unieke boodschap. Bedenk een pakkende slogan of actie die uw bedrijf onderscheidt van de concurrentie en zorg dat deze boodschap duidelijk zichtbaar is op het promotieartikel. Denk bijvoorbeeld aan een bedrukte tas met uw logo en de tekst ‘Black Friday? Bij ons is het Green Friday! 10% korting op alle duurzame producten!’
Tip 2: Kies voor een praktisch en bruikbaar artikel
Mensen zijn eerder geneigd om een bedrijf te onthouden als ze een bruikbaar promotieartikel ontvangen. Kies daarom voor een artikel dat mensen in het dagelijks leven kunnen gebruiken, zoals een bedrukte pen. Wist u dat elke balpen 6 tot 8 keer van eigenaar verwisselt? Dit geschenk komt dus altijd van pas! Of wat dacht u van een drinkfles met uw logo? Op deze manier blijft uw bedrijf langer ‘top of mind’ bij de ontvanger.
Tip 3: Speel in op de emotie van de ontvanger
Positieve emoties creëren een sterke band met uw merk en stimuleren aankopen. Speel hierop in door bijvoorbeeld een knuffel met uw logo weg te geven aan de eerste 50 klanten die een aankoop doet tijdens Black Friday. Op deze manier zorgt u voor een positieve associatie met uw merk en zijn mensen sneller geneigd om bij u te kopen.
Tip 4: Creëer schaarste
Een van de redenen waarom Black Friday zo’n succes is, is omdat het gevoel van schaarste wordt gecreëerd. Mensen zijn bang om een goede deal mis te lopen en slaan daarom massaal hun slag. Gebruik dit principe ook in uw promotieartikel door bijvoorbeeld een limited edition sleutelhanger weg te geven bij aankoop van een product. Vermeld duidelijk dat het om een beperkte oplage gaat, zodat mensen het gevoel krijgen dat ze iets exclusiefs bemachtigen.
Tip 5: Zorg voor een goede timing
Het is belangrijk om op het juiste moment de aandacht te trekken van uw doelgroep. Begin daarom al ruim voor Black Friday met het verspreiden van uw promotieartikelen. Op deze manier zorgt u ervoor dat uw bedrijf al in beeld is voordat de grote drukte begint en vergroot de kans dat mensen juist bij u komen shoppen tijdens Black Friday.
Bestel uw promotieartikelen bij BOVI salespromotion
Bent u op zoek naar meer inspiratie of hulp bij het kiezen van een promotieartikel om op te vallen tijdens Black Friday? Bij BOVI salespromotion helpen we u graag verder. Neem een kijkje op onze website of neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.