Internationaal textielbedrijf Ludvig Svensson werkt sinds jaar en dag samen met BOVI salespromotion. Clarinda Gros - den Boer, communicatiemanager bij Svensson Nederland, vertelt meer over deze samenwerking.

AB Ludvig Svensson werd in 1887 in Zweden opgericht en groeide door de jaren heen uit tot een toonaangevende textielproducent. In 1981 werd de dochteronderneming geopend in Nederland en werd het bedrijf succesvol in de glastuinbouw. Met meer dan honderd soorten klimaatschermen en afnemers over de gehele wereld, is Svensson marktleider in de internationale tuinbouw. Clarinda Gros - den Boer werkt als communicatiemanager bij Svensson Nederland in Hellevoetsluis. Al meer dan vijftien jaar werkt het bedrijf samen met BOVI salespromotion.
 

Bij één partij onderbrengen 

Clarinda: “Vijftien jaar geleden kwam ik via via bij BOVI salespromotion terecht. Inmiddels laten wij bijna alle relatiegeschenken en promotionele artikelen door hen ontwikkelen. Het is fijn om dit bij één partij onder te brengen. De medewerkers van BOVI weten wat voor een bedrijf Svensson is en weten aan welke producten wij behoefte hebben.” Tijdens de jarenlange samenwerking heeft BOVI salespromotion uiteenlopende artikelen voor Svensson Nederland gemaakt. Van bedrijfskleding tot kleding voor bedrijfsuitjes en van beursgadgets tot relatiegeschenken. “Veel van deze artikelen hebben een link met de artikelen van Svensson; ze hebben een link met energiebesparing, zonwering en klimaatregeling. Zo hebben wij onder andere koelboxen, powerbanks en zonnebrillen laten maken.”
 

Lancering productfamilies met zonnebrillen

Om meer overzicht naar klanten te bieden, heeft Svensson haar klimaatschermen gegroepeerd in vijf productfamilies: iedere productfamilie heeft een eigen naam met bijbehorende kleur. Clarinda: “Voor de introductie van de nieuwe namen hebben we samen met BOVI salespromotion een lijn met zwarte zonnebrillen ontwikkeld. De pootjes van de brillen waren niet zwart, maar waren in de kleur van de desbetreffende productfamilie. De zonnebrillen werden onder andere op beurzen uitgedeeld en ze waren een grote hit. Onlangs vroeg een beursbezoeker of we nog zonnebrillen hadden”.
 

Keer op keer verrast

Wij hebben al veel artikelen door BOVI salespromotion laten maken en keer op keer worden wij verrast. BOVI slaagt er telkens in om de leukste en meest vernieuwende artikelen te creëren. Wij worden geïnformeerd als er nieuwe producten op de markt zijn en worden dan uitgenodigd in de showroom in Oudenbosch. De medewerkers denken goed met ons mee en hierdoor heb ik geen dagtaak aan het ontwikkelen van de relatiegeschenken. Dat werkt prettig. Als rapportcijfer zou ik het bedrijf een acht geven: wij zijn zeer tevreden en op deze manier werken wij nog lang met BOVI samen!”

Geschreven op