Wilt u uw klanten, zakenrelaties of medewerkers verrassen met een geschenk? Schenk dan niet alleen aandacht aan het product zelf, maar denk ook na over de verpakking. Een goede verpakking is namelijk het halve werk! 

Een verpakking heeft veel meer functies dan enkel het verpakken van het product, zodat het langer houdbaar is, het gemakkelijk vervoerd kan worden en het niet kapot gaat tijdens het transport. Een verpakking of sleeve biedt namelijk ruimte om uw boodschap te communiceren, de verpakking kan uw boodschap versterken en het kan een glimlach toveren op het gezicht van de ontvanger. Het is daarom belangrijk om aandacht te schenken aan de verpakking van uw product. Bekijk hieronder enkele ideeën voor een unieke en opvallende verpakking.
 

Verpakking 1: Interactief 

Sommige verpakkingen vragen een actie van de ontvanger. Deze verpakkingen zijn interactief. Zie hieronder een voorbeeld van een bananendrankje, waarbij de verpakking een banaan is en u de verpakking kan openen door het label open te pellen – net als bij een banaan. 


Verpakking 2: Duurzaam

Duurzaamheid is een hot topic. Er is steeds meer aandacht voor milieubewust en ecologisch verantwoord. Kies daarom voor een duurzaam ontwerp waarbij de producten eenvoudig hergebruikt of gerecycled kunnen worden. In onderstaand voorbeeld doet het label van het sausbakje tegelijkertijd dienst als mesje.


Verpakking 3: Persoonlijk

Niets is zo leuk als het ontvangen van een relatiegeschenk met een persoonlijke verpakking of een persoonlijk label. Wanneer u een persoonlijk geschenk ontwikkelt, dan voelt de ontvanger zich speciaal. Bekijk hieronder een voorbeeld van een persoonlijke verpakking, namelijk inpakpapier waarbij u de gelegenheid zelf kunt omcirkelen. 


Verpakking 4: Met een knipoog

Verpakkingen kunnen ook een glimlach toveren op het gezicht van de ontvanger. Deze verpakkingen zijn op een bijzondere, vindingrijke of grappige manier vormgegeven. Bekijk hieronder een voorbeeld waar de verpakking (het witte bordje) onderdeel is van het product (een haarband). Letterlijk met een knipoog. 


Verpakking 5: Productversterkend 

Er zijn diverse prachtige voorbeelden waarbij de verpakking het product, het merk of de boodschap versterkt. Bekijk hieronder een voorbeeld van een productverpakking waarbij de producten (kruiden) perfect passen bij de verpakking (zakjes in de vorm van weckpotjes). 

 

Relatiegeschenken met unieke verpakkingen

Wilt u een relatiegeschenk ontwikkelen voor uw klanten, zakenrelaties of medewerkers? Denk goed na over de verpakking en schakel de hulp in van BOVI salespromotion! Wij zijn sinds jaar en dag gespecialiseerd in het ontwerpen van de meest unieke relatiegeschenken, promotieartikelen, giveaways en gadgets. Deze artikelen kunnen wij personaliseren en voorzien van een unieke verpakking. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op! Wij vertellen u graag meer en denken met u mee over een prachtig en persoonlijk geschenkje en dito verpakking. 

Bron: Pinterest

Geschreven op