Op 2 juni vierde BOVI salespromotion groot feest, want het bedrijf bestaat 40 jaar! Wij zijn door deze bijzondere mijlpaal extra dankbaar voor al onze klanten, leveranciers, collega’s en familieleden. Wij kunnen niet wachten op de mooie jaren die ons nog te wachten staan.

Een robijnen jubileum behaal je niet zomaar: daar zijn heel wat moeilijke, maar ook hele mooie momenten aan vooraf gegaan. Oprichter Bob Visser en eigenaar Frank Visser geven ter ere van dit jubileum een interview om terug te kijken op de eerste 20 jaar waarin Bob nog aan het roer stond en de andere 20 jaar waarin zoon Frank eigenaar werd van dit mooie familiebedrijf. We bespreken onder andere de groei van het bedrijf, bijzondere herinneringen, het assortiment in de loop der jaren en de toekomst.

Van kamer naar showroom

Bob Visser begon het bedrijf op een kamer in het huis van hem en zijn vrouw die vol lag met allerlei inpakspullen. Dit was een spannende periode, omdat Bob nog maar drie klanten had en de telefoon niet bepaald roodgloeiend stond. Ook Frank, die het bedrijf in 2002 overnam, heeft ups-and-downs gehad. Uiteindelijk is het door hard werken, de mentaliteit van het bedrijf, trouwe klanten en leveranciers en de onvoorwaardelijke steun van familie uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. “Mijn moeder is heel belangrijk voor mijn vader geweest en mijn vrouw is nog steeds heel belangrijk voor mij. Ze is mijn steun en toeverlaat”. Inmiddels zijn er in het huis van Bob en zijn vrouw geen inpakspullen meer te vinden, want BOVI salespromotion werkt nu vanuit een prachtige showroom in Oudenbosch. Zeker voor Bob blijft dit bijzonder.

1992: Oude showroom

Trouwe klanten en leveranciers

De mentaliteit van het bedrijf heeft bijgedragen aan de hoeveelheid bedrijven die al jarenlang klant of leverancier zijn. Bijzondere klanten zijn Jan de Rijk en ExxonMobil die al 40 jaar klant zijn van BOVI salespromotion. Frank vertelt: “We werken vanuit een langetermijnvisie, waarbij we zo eerlijk en open mogelijk zakendoen. Bij ons bedrijf is wederzijds respect erg belangrijk. We staan voor elkaar klaar als het fout gaat, want fouten maken is menselijk.” Dat wordt meteen duidelijk, want op het moment dat we het over hun trouwe klanten en leveranciers hebben, komt er een relatie binnen om hen te feliciteren met het 40-jarig jubileum.

Het assortiment in de loop der jaren

BOVI salespromotion verkocht in het begin meer promotionele items dan relatiegeschenken. Inmiddels geeft Frank aan dat het assortiment behoorlijk is uitgebreid. Ze beschikken momenteel over ongeveer 50.000 verschillende producten. Alhoewel elektronica vroeger niet aantrekkelijk was, behoort dit momenteel tot de top 3 bestverkochte productgroepen. Dit komt onder andere omdat de behoeftes van de klanten veranderen. Ook druktechnieken zijn de laatste jaren extreem ontwikkelt. Bob vertelt enthousiast: “Ik loop nog iedere week met verbazing door de showroom, omdat het assortiment zich steeds verder uitbreidt en er elke week weer nieuwe producten liggen.” Eén van de meest unieke items wat ze ooit gemaakt hebben? Een luchtbed in de vorm een vrachtwagen.

De toekomst van BOVI salespromotion

Als we het hebben over bijzondere herinneringen, vertelt Bob: “Ik ben er trots op dat Frank het bedrijf zo goed heeft overgenomen en het fantastisch doet. Daarnaast ben ik er ook trots op dat, ondanks we voornamelijk met familie samenwerken, de band binnen de familie zo goed is gebleven.” Frank voegt hieraan toe dat hij heel dankbaar is voor de steun van zijn familie. “Zelfs Isa, mijn dochter, werkt momenteel bij het bedrijf om te onderzoeken wat ze leuk vindt. Dat vind ik heel speciaal.” De toekomst van BOVI salespromotion ziet er zonnig uit. Bob en Frank kunnen niet wachten op de mooie herinneringen die ze nog gaan maken.

Geschreven op