Heeft u al nagedacht over de Kerstpakketten voor uw werknemers? Of heeft u al bedacht welke give aways u ontwikkelt voor uw beursdeelname in september? Voorkom stress en andere kopzorgen en plan nu alvast uw marketingactiviteiten voor de rest van het jaar. BOVI salespromotion geeft u enkele tips!

Regeren is vooruitzien is een bekende uitspraak. Het betekent dat politici vooruit moeten kijken en een toekomstvisie moeten hebben. Hiermee kunnen ze vroegtijdig inspelen op problemen en hebben ze snel een oplossing voorhanden. Deze gevleugelde uitspraak is echter niet alleen van toepassing op politici: ook u kunt hier veel profijt van hebben. Kijk vooruit en plan nu alvast uw marketingactiviteiten voor de rest van het jaar! 
 

Marketingacties en -activiteiten vooruitplannen

Wilt u nooit meer met uw handen in het haar zitten omdat u er op het laatste moment achter komt dat u aan een beurs deelneemt en u niet over het benodigde promotiemateriaal beschikt? Of bedenkt u nét te laat dat het Koningsdag is en u hier graag op in had willen spelen? Veel marketing- en communicatiemedewerkers laten zich leiden door de waan van de dag: ze hebben dagelijks te maken met deadlines, zodat er weinig tijd is voor het vooruitplannen van marketingacties en -activiteiten. Zonde! Wanneer u uw planning vroegtijdig rond heeft, dan voorkomt u stress en andere kopzorgen. U kunt bijvoorbeeld rekenen op goedkopere offertes, vroegboekkorting en een ruimer aanbod met promotieartikelen. U heeft bovendien de rust en ruimte om de meest creatieve ideeën te bedenken.
 

Stel een jaarplanning op

Heeft u nog geen marketingplanning voor 2018? Start hier dan vandaag nog mee. Tip van BOVI salespromotion: pak pen en papier en schrijf alle feestdagen, beurzen en evenementen op die voor uw bedrijf belangrijk zijn. Voeg daar ook belangrijke ‘inhaakdata’ aan toe. Denk bijvoorbeeld aan de Dag van de Zorg, Secretaressedag, Prinsjesdag, Dierendag en Dag van de Mantelzorg. Op de gratis te bekijken Issuekalender staan alle inhaakdata van 2018. Vervolgens bedenkt u hier uw marketingacties en -activiteiten bij, waarna u met leveranciers uw relatiegeschenken, promotieartikelen, premiums en give aways samenstelt. Bekijk hieronder enkele data die u niet mag vergeten in uw marketingplanning! 
 

Moment 1: Promotieartikelen met een zomers tintje

Over minder dan twee maanden gaan de eerste Nederlanders op zomervakantie. Uw werknemers gebruiken de zomermaanden voor een verre reis naar Azië, een kampeervakantie in Italië of een fietsvakantie door Nederland. Verras uw werknemers, relaties en klanten met een zomers cadeau, zoals een zonnebril, drinkfles, wereldstekker, kofferlabel, luchtbed of badlaken. Deze komen áltijd van pas! 
 

Moment 2: Griezelige gifts voor Halloween 

Halloween stond lange tijd bekend als een typisch Amerikaanse feestdag, maar sinds enkele jaren wordt dit griezelfeest ook in Nederland gevierd. Zorg dat u de boot niet mist en ontwikkel ook een geschenk of promotieartikel voor Halloween, zoals griezelig (en lekker!) snoepgoed. 
 

Moment 3: Feestelijke Kerstpakketten en Nieuwjaarsgeschenken 

It’s gonna be a white Christmas. Wilt u uw waardering voor uw medewerkers, klanten of samenwerkingspartners uitspreken? Dan verrast u hen met een Kerstpakket of eindejaarsgeschenk! Geef bijvoorbeeld traditionele pakketten met eten, drinken en kleine cadeautjes, of stel cadeaubonnen, tijdschriftenbonnen en belevenissen samen. Hoe eerder u uw Kerstpakket samenstelt, hoe meer keuze u heeft en hoe goedkoper u uit bent. 
 

Suggesties van BOVI salespromotion

Stel een marketingplanning op en bedenk welke marketingacties en -activiteiten u dit jaar wilt inzetten. BOVI salespromotion helpt u hier graag bij. Als specialist in relatiegeschenken, premiums en promotieartikelen hebben wij veel ervaring in het bedenken én ontwikkelen van de meest unieke en persoonlijke artikelen. Wij denken met u mee en komen met creatieve en onderscheidende ideeën. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op en vraag ons naar de mogelijkheden!

Geschreven op