Het nieuwe jaar is alweer volop bezig, maar we kunnen ons voorstellen dat u nog geen tijd heeft gehad om na te denken over uw marketingactiviteiten. Toch is het goed om dit wel te doen, zodat u uw klanten en personeel dit jaar kunt verrassen met de mooiste promotieartikelen en relatiegeschenken. 

Is uw bedrijf het hele jaar door druk in de weer? Dan schieten er andere werkzaamheden bij in. Denk hierbij aan het regelen van relatiegeschenken, presentjes voor het personeel en andere marketingactiviteiten. Dit vinden wij echter zonde, want het promoten van uw bedrijf en de blijk van waardering naar uw personeel en klanten is een belangrijke manier van relatiebeheer en het bouwen aan uw naamsbekendheid. BOVI salespromotion helpt u hierbij.
 

Maak een jaarplanning 

Om het jaar overzichtelijk te maken, is het enorm handig om te werken met een jaarplanning. In deze planning neemt u alle activiteiten op die te maken hebben met marketing. Denk hierbij aan Pasen, aspergetijd, zomertijd, Sinterklaas, Kerst en ga zo maar door. Op deze momenten is het voor uw bedrijf nog nét wat belangrijker om stil te staan bij uw klanten, medewerkers en niet te vergeten: de promotie van uw bedrijf. 
 

Reserveer tijd voor marketing

Wanneer u geen tijd reserveert in uw agenda voor het regelen van marketingactiviteiten zal dit er gegarandeerd bij in schieten. Zorg er daarom voor dat u tijd inplant voor het regelen van relatiegeschenken, het bedenken en opzetten van promoties en het bestellen van personeelsgeschenken. Voor het regelen van campagnes en promoties kan het handig zijn om in te haken op feestdagen en andere maatschappelijke dagen, zoals Blue Monday, Dierendag of Secretaressedag. Een handig overzicht van deze dagen vindt u op de Issuekalender.  
 

Creëer ruimte voor creativiteit 

Op het moment dat u geen ruimte in de agenda heeft gemaakt voor het opzetten van marketingacties, zal het voorkomen dat u met spoed iets moet bedenken. Wanneer u out of the blue een leuke, spontane actie moet verzinnen, dan komt dat meestal wel goed maar wel met beperkingen en eventuele onnodige spanning. U kunt creatiever en goedkoper voor de dag komen wanneer er wat meer tijd is om te brainstormen en te sparren.  Zorg er dus voor dat u op tijd ruimte maakt voor het opzetten van marketingacties. Zo staat u nooit meer met lege handen voor die feestdag van komende week. Dit bespaart u een hoop onnodige stress. 
 

Bespaar onnodige kosten

Het maken van een planning voor de marketingactiviteiten zorgt niet alleen voor rust, meer creativiteit en unieke ideeën. U bespaart hier namelijk ook onnodige extra kosten mee. Nu vraagt u zich misschien af hoe dat precies zit, dus dat zullen we verduidelijken. Wanneer u met spoed een bestelling plaatst voor promotieartikelen of relatiegeschenken, zullen hier vaak extra kosten voor in rekening worden gebracht. Dit heeft te maken met onder andere koerierskosten en invliegkosten. Ook kan het vaak zelfs onmogelijk zijn om gepersonaliseerde items op het laatste moment te bestellen. Denk hier dus echt op tijd over na! Zo bespaart u extra kosten en geniet u soms zelfs van kortingen voor mensen die éxtra vroeg bestellen. 

BOVI salespromotion hanteert een standaard levertijd van 2 tot 3 weken, maar er zijn ook productgroepen die een levertijd van 5 maanden hebben. Bestelt u de promotieartikelen of relatiegeschenken tijdig, dan heeft u alles op het juiste moment in huis om uw klanten en medewerkers te verrassen. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op

//www.bovisales.nl/files/upload/28/mini-catalogus-pasen-2022-neutraal.pdf

Geschreven op